Adv

Wednesday, May 22, 2013

Tour to : Gua Tempurung Perak



Assalamualaikum





Hi semua..Selamat datang ke negeri perak darul ridzuan......sambil tangan letak ke dada tunduk hormat........ala macam penari kebudayaan tu.... :-)  sebelum ini, aku pernah buat entry  jadinya ini kesinambungannya...banyak tempat tempat menarik bersejarah mengagumkan dan sebagainya di bumi perak ini....subhanallah.....aku tempek pic apa yang ada di dalam koleksi ..........

Gua Tempurung ini terletak di Gopeng,Perak....lepas exit tol PLUS Gopeng tu...nak dekat dah..korang takkan sesat punya..sebab sepanjang jalan ada signboard nya okeh.....suasana memang fresh dan bertemankan alam semulajadi yang mendamaikan kalbu dan membentak ke jiwa......
  
Ada bayaran yg dikenakan dan mengikut pakej pakejnya lah....korang boleh cek di kaunter tiket tersebut...tak salah aku dalam puluh-puluh ringgit yang pakej aku ni....lupaa dah dik oii..pergi udah lama....bila jejak dalam gua tu...and explore......tapi penat jugaks aaa naik tangga curam dan tinggi juga la...tapi memang best dan teramat kagummm...tak puas pun dok dalam ni...rasa kejap aja masa berlalu.........sbb dah kena hambat dengan staff di situ...berapa kali mamat tu tunggu kami baru nak keluar....i'm sorrryyy .......masa aku datang ini banyak tourist Middle East.......mereka pun kagum benau nengoknya...dok rekod dlm IPAD ha memasing.....inilah first time aku datang sini pun, sebabnya join kursus low light photography Mr.Smith web......kalau tidak kerana kursus ni sampai sudah tak jejak ke sini kot... berpeluh-peluh korang belajar low light ini.....banyak kali try and error...sampai puas hati dengan output...memasing......sekarang ini, aku lost dah settingnya.....  ^---------^  

Silalah melawat Gua Tempurung ini..memang tak rugi......akan terasa keajaiban dunia........


Gua Tempurung
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

adik aku merangkap body guard....

dgn siti.....


sekian sahajalah pengalaman saya ini ya...penat aku citer ni...tak rugi korang pergi ........



- the end -


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...