Adv

Sunday, June 2, 2013

Outing to : Cameron Highland Pahang


Assalamualaikum


Hi semua...pada zaman dahulu, aku tak berapa suka pergi Cameron Highland ini...bukan tak suka sejuk apa ker...aku ni jenis pening muntah nunggek.........kan jalan nya bengkak bengkok.....confirm aku pening punya....lama-lama dah menginjak usia sementelah dah ada jalan Simpang pulai -  Cameron Highland dah hilang la sikit peningnya...itupun masuk aja kereta, mata kena pejammmmmmmm.... buat tidur tidur ayam nak elakkkan dari mabuk kereta....psssstttttt....adik aku ni pun sama pening....sibok cari minyak cap kapak dulu haaaa....ajer ya adik beradik kaki pening..... lepas ni, minyak cap kapak haruuussss ada dalam handbeg....datangnya time cuti sekolah, memang jam di sana sini...datang pun pagi tak pagi la sangat....


Lokasi pertama : Boh Tea Centre Sg.Palas

Memang aim nk Boh Tea Centre Sg.Palas sini dulu......tak sabo nak melantak.... dua round makannya....:-) pendapat aku....makan apa apa pun kat atas ni memang sedappp.....maybe suasananya......sejukkkk nak kepanasan makanannya itu...eh macam tu ka...dan boleh feeling oversea..... memang tourist ramai disini...orang arab...matsalleh....

Di sini ada kedai jual produk BOH - sachet teh dan sebagainya...aku rasa harga nya berpatutan boleh dibeli  untuk kegunaan seharian haaa, ada muzium dan kilangnya di sini...korang boleh tour la area sini....banyak info & sejarah jenama BOH ini.......



beratoq punya panjang....

let's makannnnn.............nyum...nyum...ni first round


second round...amek puas hati tak....nasi lemak tu aku la..tak puas tak dapat nasi...yg pic aiskrim strawberry tu kg.sedia...

borong macam macam flavour ada...

penggemar teh.....
 
korang bolehla posing sakan disini ya...aku slumber aja volunteer shot family portrait disini..yer la ayahnya dok nk shot anak anaknya...tp muka dia tak daq dalam pic tu kan...ater ya, tak apa apa saya boleh tolong.....barulah dapat semua in frame... :-)  itu jer satu,  nak kejor tempat lain lagi.... ^---------^  
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-














































































Lokasi kedua :Kg.Sedia
  
Di sini trademarknya atau produk pelancongannya ialah homestay....memang aku tengok, penuhla setiap ceruk kampung ini homestay nya...Ada juga yang menjual strawberi,aiskrim, jelly, dan sebagainya...di hadapan rumah...yang dijual oleh pengusaha pengusaha melayu di sini.....memang sedapppp........ ice cream.......tak cukup dengan satu...mesti nak tambah lagi......eh korang tak payahla diet bagai kalau pergi sini...buang karan aja....


Lokasi Ketiga : Kea Farm

Sini susah nak parking...mrhuby drop jer aku dulu...aku pun cargasss la beli sayur sayur semua....suka beli kat sini banyak pilihan sayur-sayuran....boleh la masak sayur campur , cendawan sup ka, salad ka........pic tak sempat nak snap...nak lekaihhhh.....

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

memasing muka senyum girang dapat pergi sini....
kalau nak repeat lg, ajak yong ek...

itu sahaja lah coretan ini........


 - the end -


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...