Adv

Thursday, July 18, 2013

Juadah Iftar ...........


Assalamualaikum



Hi semua......

pic ni aku snap 1st Ramadhan...suka sangat.....pokok frangipani aku akhirnya berbunga

Sementelah entry bromo belum lg nak ending.....layankan jer la aku ha tempek pic lauk-lauk untuk juadah iftar @ cakap melayu nya berbuka puasa....saya...tetiba pulak bahasakan saya...bukan kategori yang handal memasak masak ni....ya ampunnnn....sikit sikit saja....seronok juga bulan puasa ni berkobar kobar untuk masak sendiri....tambahan pula berkawan geng kaki masak...rachunggg kuat la....lepas itu sibuk cari resipi di internet.......perghhh....rajin sangat kan....takut tak jadi....bila time memasak,  endingnya aku telefon mak & maksu aku penyudahnya...hamek kau....guna talian hayat ......... ^---------^  

telur dadar tu aja aku masak....
burger bako ini beli kat pasar greentown...eh aku kena tulis lokasi beli nanti senang korang terjah...

Berbuka puasa di umah nenda time wekeend.....beramai ramai familia....ha meriahhhhhhh...nak malatop dapor rasanya....
sedap ni....aku suka meatball nya...jual kat pasar kuala...kat ipoh xdaq jual ni...jenis frozen food adaler...
tukhang masaknya ida..dia ni memang tererrr masak...
kerabu ulam-ulaman.....maksu aku petik sayur keliling umah jer ha...semua jenis pahit...dah jd kerabu idok pahit sangat....
setelah dikopek udang

-
-
-
-
-
-
-
-
-
jadila masakan udang lemak....
master chef paksu aku ni ha...tahun ni, dia ambil tender masak bubur lambok di Masjid...
bila dah reramai ni ....macam macam jenis lauk..pakcik aku sempat fly taiping aa...beli popiah favourite....
ha lauk lauknya ini kebanyakannya masak sendiri ya...ikan bakar nyum nyum.....kuah asam sampai 2 mangkuk....
teh tarik dua jag...laku habis....mr huby yang tererr ni.....

Barang barang masak ni, aku senang beli di pasar besar ipoh jer ha...dema pun dah longgok siap siap kan...ha kau amek jer la...bawang ka..sayur ka...senang...parking ajala susah...menapak jugaks la...ok la ...ada exercise...boleh slimmmm.....




 

 



desert - buah buahan...senang lawas....
kueh favourite aku cara berlauk...tp ini jenis takde daging....
memalam makan mempelam...pokoknya dari umah aku aja...
i tumis udang u allss.....
nasi lemak udang ni beli kat pasar silibin...
marinate ayam dulu..lepas tu bako dalam oven...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
taddaaaa....dah siap...roasted chicken...kemain suka adik adik aku berulang makan ayam....
kari ikan...mak aku la masak...kari tak reti masak lagi..................



Ok ....setakat ini ya puan-puan...dari saya yang merangkak memasak ni.... Selamat memasak semua....

 - the end - 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...