Adv

Tuesday, October 8, 2013

Majlis Pertunanganku


Assalamualaikum


Belek-belek gambar lama ini nak tergelak pun ada...senyum kelat pun ada....sedih pun ada...dah lama nk story hal aku bertunang ni ...kekdahnya sempena anniversary bulan 8 ari tu....kan aku ni busy like a bee...baru la sempat nak write up ni....nak story dari bertunang hingga ke jinjang pelamin.....

Tapi,sebenonya segan pun ada...memang la ni personal blog aku..karang kata aku syok sendiri pulak...tapi apa ader hal kan...tak suka tak payah baca........

Memang soal jodoh ajal maut hanya Allah yang mengetahui...sebagai manusia kita hanya menentukan sahaja...bila dah sampai jodoh itu, jalannya lancar terusss sahaja takder tertangguh tangguh...kami pun takder bercintan cintun beria pun ......kawan biasa biasa aja...selalu dating keluar makan aja....mana tak badanku naekkkkk!!!  

Itulah jodoh kan, asam di darat ikan di laut dalam belanga bertemu juga..... 

Perkara yang baik buat apa ditangguh tangguhkan...

Setelah suamiku bagi cincin tanda, barulah ia adalah jelas dan nyata....setelah berbincang dengan family memasing dan interview bagai......kita bertunang dahulu...walau tempohnya tak sampai sebulan....

Serius aku stress masa nak bertunang ni, persiapan memang apa yang ada aja...nak tempah baju pun tak sempat....aku mix and match aja...baju kebaya nyonya tu beli ready made aja weh.....tudung pun masa ni blocking colour...selendang panjang tu beli kat jalan tar....kain songket tu bajunya lain....yang makeup aku ni nizam penari....disebabkan dia pernah makeup masa pertandingan senam tari UPM dulu....aku takder masa dah nak cari MUA lain...just call dia jer masa tu....

Bertambah tambah stressssssssss tu badan aku naik mendadak-dadak....gamaknya....dalam hati ada taman tu yang uper tu....sekarang lagi demok.............. ^---------^

Terima kasih semua familia aku yang bergotong royong masak masa majlis bertunang ni...takder upah catering yer....maksu paksu aku yang ligat di dapo.....mengalahkan masterchef gituh....kerlassss!!!! arwah opahku masa ni, masak pulut kuningnya....semua semangat ligat di dapo....dan semua sedara mara yang hadir memeriahkan majlis....hihihihihi....sedara belah abahku - teluk intan yang sudi datang juga....owh iyer tukhang cakap pak sedara..diimport dari teluk intan....pakcik din nya....

Kawanku dua orang ni ana & aini....ana ni memang tererrrr bab hantaran hantaran ni...dialer yang buat hantaranku ha...aku beli barang...dia yang gubahkan.... masa majlis ni, tolong betoikan ikat reben apa yang patottt...tangannya memang jenis berseni....elok aja pun....yang cik aini tolong betoikan tudungku ini.....zaman ni kan pakai bawal aja....kemas pulak aku pakai bawal ni...kalo tak memang selekehhhhh......... ^---------^

Deko deko  dalam majlis ini, menggunakan warisan pusaka turun temurun keluarga.....warisan negeri perak  - bantal bantal tekat,kepala langsir,kipas,tepak sirih......benang tekat emas...chantik dipandang...dipupus jangan....

Terkesan dihatiku, bila melihat gambar gambar ni semua......dicapture oleh adikku munir...thanx bebeh....

I LOVE U ALLS.....


maksu jahit jelujur ni...gigih....
.mengintai dari tirai kamar....
air syrup tu buat hantaran.....bagi air manis kekdahnya....

tengok bunga tipu....asal la aku tak beli yang hidup punya.....hahahaha.......

pic ni by eka.....aku suka sisi ini.....
sedappppppppppppppp....apom 3kaler ni...makcik ni pun udah tak buat apam ni...usahla ditanya tanya lagi
tq ualls....ala comeiii danish....
dengan emak.....
Al-fatihah untuk arwah abah.....
berborak borak dulu dgn sepupu sepapat.....
rombongan pihak lelaki
kita makan dulu........
bincang jangan tak bincang........
seriuss ni...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

akhirnya....penyatuan dua hati...........sarung cincin ..........
asal aku senyum ni......
hantaran kedua - dua belah pihak.....
masa ni la en.tunang la kan....mari dengan rombongannya.....  :-) 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...