Adv

Wednesday, January 15, 2014

Walimatulurus Sofea + Huby | Kuala Terengganu | Trip to Terengganu | Part I

Assalamualaikum


Kami ni rombongan belah pihak pengantin perempuan...naik bus p terengganu...bertolak di malam sabtu...alhamdulilah kami selamat tiba dan pulang...Hujan rahmat menyimbah bumi di sepanjang hari ....hari sabtu pun masih hujan.....hari ahad matahari bersinar...

Perjalanan bermula....kami dari kota lama menunggu bas dekat sekolah....punya la awal kami menunggu...rupanya driver bus bertolak lepas maharaja lawak...aja hampasssgass betoi...mesti peminat Jambu laa tu....dah bas datang amek kami,menuju ke padang rengas...amek ahli-ahli rombongan kat sini...ok selesai penuh satu bas....menujulah kami highway gerik untuk ke pantai timur....dengar khabarnya ada penumpang bas yang nampak anak anak gajah kat tepi highway tu...mak gajah tu tak kelihatan pulak....yer la kot..time ni aku dah pengsan...rushing balik koje....mana tak pengsan awal.........

tunggu punya tunggu........bagus maksu aku bawa bantal atau cushion kecik ni ha....mana cukup bantal kat homestay ha...berbantalkan lengan gituhh...aku dah backup siap bawa kaen batik & selimut.....memang berguna benooo....
dalam bas.....tak pakai sweater...hanya pashmina membalut diri....
Selamat tiba time subuh...di Mashid Hadhari Jerteh..punya la ramai kaum wanita dalam tandas tu...dema siap mandi bagai ha...ada bas lain jugaks berenti sini...tunggu la dalam tandas...pastu amek wuduk...sembahyang di tingkat atas..aku tengok ada lif...aku naik tangga aja pun...

sarapan pagi..entah tak tau katmana..dah membuta jer aku..bangun bangun turun bas isi perut dulu kan...lokasi tak dapat dikenalpasti.....

nasi dagang..........
ni snap sebelah kedai makan ni ja...damai jer tengok kampung macam ni....pokok pokok kelapa melambai lambai.............
Bila dah sampai homestay ...siap siap la untuk p kenduri kawen.....menunggu la sorang-sorang nak mandi....boleh pulak air takdaq....tekanan air rendah kot tingkat atas...mandi sikit-sikit la kat bilik air bawah pulak....ajer ya...  ^---------^

hujan...memang pengantin berpayung la....
makan dulu apa-apa hal....
gagah perkasanya aku kat situ.........
dengan pengantin...lawa kaler baju ni..naik seriii.........sofea...chantek makeup ni..... :-)

Lepas kenduri bas bawa ke noor arfa batik.....wah sapa yang suka sutera tu...highly reccomend di sini...sangat chantek....kainnya memang berkualiti la...aku tengok aja la...di dalam bilik jualan ni tak boleh snap pic...di luar aja boleh...jadinya aku posing kat tangga sajala...aku memang suka benooo tengok hasil buatan kayu terengganu ni....utuh tak lapuk di telan zaman...corak awan laratnya...perghhh....ramai tukang kayu mahir di negeri ni.....
di sini beli kemeja untuk mr huby sahaja....diri sendiri takdaq...kalo ada rezeki nak mai sini lagi....suka kat sini...

sapa yang shopping kat sini layak untuk cabutan bertuah...masa turun-turun jer bas...staff nya dah bagi kupon...bila bayar, cashier tu stapler siap kat paper beg...sekali mak dengan anak dapat hadiah lucky draw tu..ajer ya kena jerit la...anak beranak naik nombor.......hahahaha......cabut undi tu dalam bas aja la...aku dapat 2 coin purse kain batek ...satu bagi kat maksu...biar sama rata.....mak aku pulak dapat wau kecik ....dari kain batik....pic takder snap.....sayang pulak nak pakai coin purse tu pun...............

Bersambung di episod seterusnya...............


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...