Adv

Wednesday, February 19, 2014

Road Trip To Johor | Tune Hotel I Johor Bahru I Part II


Assalamualaikum

Trip kali ni nak menghirup udara selatan tanah air...selalunya belah utara timur tengah sahaja dah lawati....

seingat aku masa zaman budak hingusan pergi johor pun kat muar sebab abang sepupu kawen orang sana....masa tu, idok lah rase penat apa ker pun..budakkk....yang kedua kalinya, dah kawen....pergi batu pahat beraya...fuhhh yang ni, aku rasa jauh yang amat...tu pun bertolak dari kajang...berapa kali tido jaga balik...tak sampai-sampai....

ha yang terbaru ni kali ketiga...barulah menjejak tanah ke hujung sempadan negeri...tak pergi bumi temasik jauh...nampak dari seberang saja....woodlands gituh..

macam mana boleh p johor ni...dah lama sebut nak p sini..ingat nak terjah USS sekali...tapi tak planning kan..memang tak renew passport bagai lagi la...tetiba mr huby pagi tu, jum kita p johor.....haaaaaaaaaaaa.......tak ker aku lipas kudung...mrhuby memang suka unplanning trip ni....sebuutttt aja terus siappp kekdahnya...tak ker rupa aku tak cukup tanah jadinya......

pagi ni juga, aku booking tune hotel...haruslah cari bajet hotel...but cozy...memula calling kata dah fullbooked...aku surf pulak....ada lagi..teruslah booking online...memang senang aja rupanya...first time ni, booking online..agak peghak jugaks la....jenis bilik ni book apa yang ada jer time booking tu..tak boleh nak pilih-pilih bilik........... siap !! senang hati dah booking hotel...



fill form dulu.....ha nampak tak lego dragon tu.....comeiii nya........
dapat beg toilettries + towel....ni tambah dlm bill tu..aku saja ler tambah..malas nak bawa towel....tapi towel kechik tetapp kena bawa....
ni aku dengan family abg nizam aka sepupu.....jum kita p terjah ropa mana bilik hotelnya........dema tunjuk jalan kat kami...yer la tak pernah sampai karang sesat larat lagi...nanti la story hal sesat larat tu........




-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

entrancenya...aku masuk aja bilik ni...aku bajet kalo aku gem*** lagi...memang tak celus rasaya dah....
kebersihan ok la...aku suka rain shower tu..bedebor debor airnya...puasss mannddi.....
tv ni aku amek utk 24jam sahaja.....buat per nak amek banyak jam pun...kan acara utama berjalan......
ni la rupa biliknya...twin bedroom....

ok...kami nak p port makan baekkk punya.....yang selalu orang cakap situ la sedap kan....jom....
invois yer...aku add early check in...kalo tak check in pukul 2pm...

Review aku tune hotel ni sangat ok dan harganya affordable walau hotel bajet..parking kereta pun di dalam kawasan hotel & secure environment....lokasi Danga Bay...senang nak pergi mana-mana bandar JB dan Nusajaya......aku nampak lah kapal persiaran / cruise kat danga bay....berkelip - kelip di waktu malam........bot bot nelayan pun ada...danga bay ni, tanah yang di tambak...asalnya pokok kayu bakau....eh hotel bajet yang aku stay kat melaka dulu tu pun...tanah yang di tambak....dah tak cukupp tanah sekarang haaaa........

dan berdekatan kedai ejen yang juai tiket...ha tiket per...tunggu entry seterusnya...eleh wat suspen kan....mana yang dah tau...tau la....    ^---------^ 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...