Adv

Thursday, May 29, 2014

Belasungkawa


Assalamualaikum


inalilah.inna lillahi wa inna ilayhi raji'un......

Salam takziah dan Al fatihah......

perginya seorang sultan yang berjiwa rakyat...walaupun aku masih muda...taklah muda sangat..tapi tahu cerita...almarhum sultan azhah shah pernah berguru dengan arwah moyang aku..tok dapat...tok dapat aku ni cikgulah...memang bergenerasi keturunan aku ni cikgu...batch kami aja belum nampak bayang cikgu cikgi ini...

sekiranya,beliau datang sembahyang di masjid sultan yusuf..kalau jumpa arwah tok sedara aku...tok ariffin ni abang opah aku..aku panggil tok pin aja...mesti bertegur sapa dan berbual mesra....

tok pin kalau datang rumah aku...mesti panggil nama adik aku yang seorang tu..mukmin...
dema dua-beradik sahaja....

di kampung opahku ada saudara mara terdekat sultan azlan...dema ni macam orang susah la..makcik-makcik yang takder koje...adalah bantuan kebajikan seperti barangan elektrik sultan azlan memberi sumbangan....

Hari Keputeraan Sultan Azlan Shah yang ke-83...masa ini beliau, sihat aja...gagah la lagi jalan...ada yang beliau kenal....stop dan sembang...aku tak sempat snap yang itu...bedebo pun ada...masa malam ini ada pertunjukan bunga api....masa ini masih nak belajo tangkap gambar...memang direct flash aja lah....kenangan abadi..........

Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti..DAULAT TUANKU...

Allah pelihara Tuanku......Merafak Sembah Setinggi Tahniah Sultan Nazrin Shah....Sultan Perak yang ke-35..semoga negeri perak bertambah makmur aman damai dan saksama di bawah dirgahayumu.......

pic ni masa international run.....abg aye pernah training rugby dengan baginda...fuhhh...sportsman...:-D




nota tangan: nantilah aku akan compile cerita lisan ni..dan akan snap gambar..dari dulu lagi nak buat..masa arwah opah aku hidup.....sejarah family susah senang orang dulu...doakan aku berjaya buat....sebab kalau bercerita saja tak best...biarlah gambar menjadi saksi...apa gunanya kamera gedabakmu sekadar di peruk dalam toyobo.....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...