Adv

Tuesday, February 3, 2015

Cencaru Sumbat



Assalamualaikum


kata masuk jum kurus tiba2 up resipi cencaru sumbat..ok what...ikan kan protein...aku makan nasi sikit dengan ikan..ratah lah...sebab ini memang feveret aku...kita tempek resipi sekali kotlah ada orang nak menerai....


cencaru siap disumbat :

bawang merah 1 labu & bawang putih (seulas dua)..,segenggam udang kering sepeket kecil (aku rendam dulu),cili merah tumbuk agak2 lumat,masukkan kelapa parut gaul dgn garam sikit,air asam jawa,....tumbuk semua bahan2 tersebut agak2 lumat aja....

then gaulkan semua..aku letak sekali stok sambal yg kita blender tu...nak masam2 perah limau kasturi pun boleh dan gaulkan...

ini aku tak letak sayur-sayuran semua habis...balik rumah malas nak keluar dah aku ni......

cara-caranya : sumbat dalam ikan yang dah gaul dengan kunyit dengan garam sikit.......

then goreng ..aku guna kuali ajaib...panaskan minyak sikit...goreng ajalah atas tuh...jangan korang kejap sangat lak...nanti tak masak..bior lama...ikan aku tu nampak macam hangus...bior masak lama...dalam tak hangus pun....hihi...selamat mencuba......

taddaaaa....nak share resipi lain lak lepas ini........  ^---------^











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...