Adv

Monday, June 10, 2013

Jalan-jalan Cari Makan | Part II


Assalamualaikum


Hi semua......di sebabkan ada request yg ramai nak tau port port  makan yang sedap sedap sahaja kome ini...jadinya aku yang  comey   ini reveal port port  tersebut........tetapi  aku selalunya berani mati saja mencuba...ada dapat info dari kengkawan dan family...why not kita terjah saja......kalau sedap....baru datang lagi....

Sebelum ini, aku pernah buat entry ...ada kesinambungan la...kekadang ada port yang sedap tu, aku tak sempat nak snap pun......yer la dah lapooo terus ngap aja la..lagi mau tunggu ka...... :-)

Hendak dihighlight di sini hamboi ko mona  pic yang aku tempek ini, mana tekakku rase sedap.............tekak korang aku tak tahu pulak.....jangan nak hingar bingar dan meroyan kat aku pulak ......sekiranya tidak menepati kesedapan tekak korang tu....... 
^---------^  



Bandar Ipoh


Restoran Anitas
Lokasi Silibin, Ipoh 
Landmark: Selepas flyover dari Station Bus menghala ke Silibin. Berhadapan jalan utama...

sapa kaki makanan siam mesti suka punya..kedai ni memang laku..tetiap malam ramai.......ada dua anitas ni..satu lg kat  Taman SPPK, Pengkalan, Ipoh.
ni siakap 3 rasa........

Restoran Bintara - ala foodcourt

banyak gerai gerai di sini...so boleh pilih mana yang suka...

Landmark: belakang restoran D'Naina Ampang,Ipoh.







Nasi Ayam - Fuziah | Nasi Ayam Bazar Bulat, Ipoh




Dim Sum Greentown Cafe, Ipoh

Landmark:  satu row dengan chat time.


Nasi Ayam Hainan, Ipoh




Restoran Majeedia, Ipoh

Landmark: Simpang Empat, traffic light - Jalan Bendahara




sedappp bubur gandum..i loike...


Char Kuei Tiaw Kedah - DF Crew
Lokasi: Benteng, Taman Cempaka,Ipoh.
p/s: p mana pun mkn char kuey tiaw ...sini jugak aku rasa sedap...




Kuala Kurau,Perak

Kedai Ros Mee Udang Berasapppppp

Landmark: lepas turun jambatan kuala kurau.

best mkn reramai ramai...



ni 1st time mkn...seksa aku nak kokak ketam....


Kuala Kangsar,Perak

Laksa Pak Ngah

Lokasi: Kg,Talang

Belakang Sekolah Menengah Tsung Wah



partner laksa kuale harus dengan cendol...

Taiping,Perak

Lokasi: Medan Selera Larut Matang. macam macam ada pilihan..

waktu petang memang happening & cepat habis






Wafer (aku xigt la nama kedai ni) jual segala pankek,wafer.......

Lokasi :One Utama ,Damansara.







Selamat menjamu selera......  ^---------^  

All pictures taken using hp camera...





 - the end -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...