Adv

Wednesday, January 29, 2014

Mak Mah Ikan Semilang | Matang | Perak


Assalamualaikum


Seperti tajuk di atas kedai mak mah ni terletak di pekan matang, kecik jer pekannya...dua deret kedai camtu la...terletak sebelah muzium long jaafar tu nak menghala ke kuala sepetang kekdahnya......

dari luar ni la kedainya...tak daq signboard pun....aku tahu kedai ni,sebab driver opis bawa lunch ke sini...tu yang tahu...aku tak pasti waktu operasinya...rasanya time office hour aja buka...wekeend tu,mmm tak pasti.....apa-apa hal telefon dulu mak mah...buka ker tak kedainya...sebab aku pernah terjah aja...sekali tutup kedainya daaa...........

kedai mak mah..........
order ayaq dulu......


simple aja kan...tapi menyelerakan...wallah..sapa yang pernah p sini tau la...aku makan sambal belachan ni,siap kuar ayor mata...tapi nasi masuk ke mulut jugaks....sedap yang pedas....korang boleh request la nak minta ikan apa untuk di goreng...kalau ada ikan tu, ada la rezeki korangs...aku tengok ari tu ada udang lipan....tapi baek aku makan ikan aja dari udang....ikutla tekak selera memasing....macam aku kureng sikit sebab tak berapa lalu ikan sungai...ikan semilang tu kan ikan sungai........lagilah semilang tu uper ikan keli..........ngada-ngada sangat kan........ tu yang aku order ikan sebuku ni...aku pikirkan ikan jenahak...upayer ikan merah...padan beno la reganya pun...gulainya memang terbaek...rempah buat giling sendiri kot...idok la aku interview mak mah ni...dia pun ada customer nak layan eh.......


tips lain makan kat sini jangan gatei mulut tu nak tanya macam-macam, berapa rega ikan-ikan ni...memang kena laser la dengan mak mah...." haih hg keja, takkan takdaq duit nak bayaq"............ :-) bukan aku ya....orang lain citer kat aku balik............yer la ko nak makan sedappp...pastu nak berkira bagai kan....nak murah beli ikan, masak sendiri..........   ^---------^

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
inilah mak mah...



alhamdulilah sedap...seperti biasa..........semoga murah rezeki selalu...nak masak sedap uper ni...tak reti la....sambil aku menaip ni, telan air liur.....nanti la nak try beli ikan...masak uper ni jadi ker tak...jadi uper mak mah atau mak jemah.........  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...