Adv

Friday, March 14, 2014

Persisiran Sayong | Childhood memories


Assalamualaikum


masihkah kau ingat...entry ini....

dulu sini hijau padang luas..pinggir sungai lembu datang meragut rumput...tenang duduk bawah pokok sambil menghirup udara nyaman petang....haih kenangan yang tak boleh dijual beli..hanya menjadi memori terindah sahaja........

itu dahulu............nowadays dah ada persisiran sayong...macam dataran...
 
aku memang nak sangat balik kampung minggu ni...tengok dapat pulak balik...masa aku kursus kat Taiping golf resort sebelum ni...suasana angin melambai pokok-pokok tu sama macam kat kampung aku...bau yang sama...aku dedulu balik tambang bot jalan kaki atau naik basikal....tu yang aku familiar sangat bau angin udara seperti tu......dah merangkak dewasa ni idok la pulok aku jalan kaki siang siang.....  ^---------^ 

masa aku membesar di kampung pun...seingat aku, tak pernah mandi sungai ha...mandi parit pun rasanya macam tak pernah...macamlah tak pernah...parit tu kat rumah mak bapak os...masa tu jernih ayornya....untuk sawah bendang kan....opah aku garang ooo...zaman itu aaaa....lambat aja balik...cari...hambat siap bawa rotan kat tangan....tapi idok pun rotan...tapi body languange uper tu takut benooo ehh...crime partner dengan adik aku la...yes u dear, jangan nak buat hilang ingatan okeh...... 

memulanya tujuan utama mancing...cacing korek kat tanah dan beli kat kedai ikan...sekali dengan kawan bebudak itu datang join sekali.........ha jom berendam dalam sungai..nak mancing pun susah nak sangkut....

1...2.....3.....lompat terjunnnnnnnnnn..............


habis hati faizi berendam...yang aku uper tarzan....apa jumpa sampah dalam sugai main..memang kena pekik.....

big splash.......
mentari senja menyinarmu wahai budak.....yang tak nak bangun bangun.........seronok yeee jadi budak.....



embab faizi...alololo..............

syoknya di buai angin petang....

Persisiran Sayong





atas tu restoran...katanya sedap...ntah aku pun tak penah try.....
jerebu haaa...kalo tak nampak Istana Iskandariah dengan clear.....


aku snap ni...sebab lampu cemini...dulu kampung gemooo takdaq api...kalo dok reramai berhimpunnn...udah takdaq api.....mulala teraba raba opah aku cari lampu selait....kumpul lampu cemeni pelita minyak tanah aja....minyak tanah tu maheii upayer...haihh jenuh dulu adjust sumbu bagi menyala kome oiii.....


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

dengan cinta hati beta....

mancing ker abang...ala lepas gian jer ni..mana sangkut pun..tapi seberang sana dapat ikan...aku tengok orang tu tak balik-balik dari tengah hari tadi.........orang ka pun...rasanya orang...hitam nampak seluruh badan.....idok panas lak berjemuurrr kat tebing sungai tu.....tegar kaki joran la tu......

ni aina snap...aku ajar framing....practise make perfect....dia pun minat snap gambo...ajarin aja........


berharap udara itu masih ada........sampai bila-bila............






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...