Adv

Monday, October 21, 2013

Unplanned Trip to | Kelantan | Part I


Assalamualaikum


Trip atau rombongan ni dah lama...lepas raya hari tu......yang sebenonya nak pergi tempat lain, tak salah aku la...last last ke kelantan...memang planning yang tak dirancang tu selalu menjadi....^---------^

Selalunya waktu siang la kita begerak,untuk long distance ni..tapi aku mencadangkankan kita gerak malam...sebabnya aku tengok rombongan bus opis aku memang gerak malam...akan sampai di kelantan waktu subuh....ha molek benar.........

Di persetujui semua, kami pun gerakla...meredah kepekatan malam....memasing berdoa jangan la jumpa gajah tengah tengah pagi ni kat area tasek banding nanti....syukur, tak jumpa....hihihihi...dengo citer orang ...tunggu la gajah tu beredar atas jalan....idok ker cuak....jangan harus hon...mau naik minyak karang.......

Alhamdulilah,sampailah kami ke bumi Cik Siti Wan Kembang....

Bila dah sampai tu,cari resort pantai cahaya bulan....yeah...available...boleh check - in terus....fuhhh lega pagi dah boleh masuk bilik...kami stay beramai ramai la....besar jugak dalamnya....

sunrise
muka tak mandi lagi....yawwww.......
Persekitaran resort Pantai Cahaya Bulan ini...
 
entrance
cozy  gak....sesuai untuk family....ada bilik bilik jugaks....
sepanjang pantai sini sudah ditambak macam ni la....tak dapat nak merasa pasir pantai atau bermain di gigi air kekdahnya....tak dapat nak feelinggggggg.....ombak kuat tu yang tambak ni....elakkan hakisan kan.......
Udah sampai sini...haruslah makan makan....sini kan syurga makanan.....^---------^
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
sedap...macam macam pilihan ada...gerai kat kampung aja...kami breakfast berturut turut kat sini....


yang ini lunch di pasar besar siti khadijah...upayer makcik ni famousss dengan nasi kerabu nasi dagang........kami dok makan nasi campur aja.....tahu,sebab ada orang tanya.....mana taukan udah lapoooo patah kaki tawaf sini ha..........
juai tepi jalan aja....di sini memang wanita wanita kelantan yang gigih berniaga...mana mana pergi pun...
salute for them.....
ni kat bandar kota bharu tu.....aku rasa kat thailand pun ada juai uper ni kan....tak beli pun...confem tak kenyang uper ni.....ahaks!
wau wau.........wau bulan tak daq ka ..........
sate seafood...aku panggil cucuk cucuk.....
ni deco restoran kat PCB ni.....anyaman mengkuang....
late dinner ni..area wakaf che yeh.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Shopping timee di Pasar Besar Siti Khadijah....sini cari parking susah jugak...pusing pusing baru dapat...yer la kalo boleh tak nak la menapak jauh kan.....Memang hebat jualan jualan di sini...memang heaven untuk orang pompuan kiranya...aku ikut bajet aja....yang sebenonya aku nak tahan hati..jangan beli kaen ela....apakan daya aku hanya wanita yang lemah  terbeli jugaks ....motifnya, dah sampai takkan  tak membeli...... aku tak sempat snap pun kaennya, udah rambang berpinar pinar mata aku tengok kaen segala jenis kaen.....hihihihi...........
penattttt......ni kes menunggu sista sista....tak dapat dikesan dimanakan mereka...baeklah lepak lepaskan lelah lenguh bagai ni ha......
muka toya...kena sound dengan mrhuby.....sopiing kaen aja...... :-(   eh tapi puas hati la beli kat sini....sempat la sambar kaftan myself &mak....dan kain ela corak macam kain batik tu...style classic sangat.....zaman dedulu punya re-printed balik..baju tu tak siap lagi....ada nanti aku uploadkan......


colour of life.....
panorama pasar besar siti khadijah
kompleks ni sebelah pasar besar...chantek chantek sangat sutera nya...memang ekselusif...aku geram yang kaftan sutera tu....memang new arrival.....chantek sangat....tapi....tabah ajala....non adoooo bajetnya......

Malamnya kami pergi wakaf che yeh....memang hebatla jualan jualannya di sini...macam macam ado....aku beli skirt dye tu...pakai di rumah saja la....tudung sehelai....tudung bawal kat sini murah aja...rm3 sehelai...tapi aku tak beli pulok.!!! takut beli tak pakai.....membazir jatuhnya tu.....:-)

Ok sampai sini saja di kota bharu...lepas ni destinasi laen pulak...masih di kelantan.....

sayonara...semoga jumpa lagi di lain hari.....
tq...mr driver...:-) bagi aku sapa yang pandai drive p kelantan ni...memang expert la....bukan senang weh....aku idokla nak drive.....dulu drive p tasek banding pun rase dah cuak giler....last lastnya aku berhenti depan kem askar tu.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...